به وب سایت شرکت تعاونی مهرورزان خوش آمدید.

مدیریت افزایش تولید در واحد سطح تنها راه افزایش تولید برنج است/ کشاورزان گیلانی کیفیت برنج را بر همه فاکتورها ترجیح می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مریم حسینی صبح امروز در کمیته تخصصی برنج در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: کشت برنج در گیلان به یک فرهنگ تبدیل‌شده است.

وی با اشاره به کمبود زمین شالی‌کاری در کشور و عدم افزایش سطح زیرکشت افزود: با توجه به اینکه زمین برای کشت برنج محدود بوده تنها راه افزایش تولید برنج مدیریت افزایش تولید در واحد سطح است.

رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور تولید برنج در گیلان ازجمله شهرستان رشت را حائز اهمیت برشمرد و گفت: برنج گیلان ازنظر طعم و پخت بهترین نوع برنج است.

حسینی با تأکید بر اینکه کشاورزان گیلانی کیفیت برنج را بر همه فاکتورها ترجیح می‌دهند خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید کشاورزانی روی کیفیت برنج سهی کرده‌ایم تا رقمی جدید به نام رش به ارقام اصلاح‌شده برنج بیفزاییم.

وی گفت: با توزیع ارقام اصلاح‌شده برنج در دست کشاورزان می‌توان افزایش تولید در واحد سطح را در شرایط آب‌وخاک یکسان شاهد بود.

رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور طرح مطلوب سازی برنج با ارائه مدیریت تغذیه گیاه را یکی از طرح‌های افزایش تولید در واحد سطح برنج نام برد و تصریح کرد: ارائه بهترین شیوه تغذیه کودها برای تغذیه برنج که همکاری بخش کشاورزان، مهندسین کشاورزی و دولت صورت می‌گیرد یکی از طره‌هایی اجرایی به‌صورت آزمایشی هست که می‌تواند در افزایش تولید مؤثر باشد.

حسینی با تأکید بر اینکه بهبود خاک و توزیع آب از دیگر عوامل افزایش تولید برنج است، گفت: توجه به تقویم به زراعی می‌تواند افزایش تولید برنج را در شالیزارهای فعلی داشته باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

جهت مشاوره با ما تماس بگیرید